Een typisch vrouwendingetje
Even een snelle recap doen. T’is ook alweer enige tijd geleden. Susan Colantuono wist op basis van eigen onderzoek, dat vrouwen minder kans maken op promotie, omdat zij volgens hun mannelijke collega’s meer geïnteresseerd zijn in goede relaties en versterking van hun eigen deskundigheid, dan in business en financiële resultaten.
Colantuono
Vrouwen zouden daarom een businessview moeten ontwikkelen, willen zij hun hoofd niet langer stoten aan het glazen plafond. Doe wat mannen doen en het probleem bestaat niet meer. Daar kwam het advies van Colantuono zo’n beetje op neer.
Uw altijd licht recalcitrante reporter had die conclusie gekwalificeerd als een halve waarheid. De hele zou in deze blog worden onthuld. Welnu, dat gaat dan nu gebeuren.
Vrouwen zou ik juist niet willen oproepen zich te concentreren op rendementen en bedrijfsresultaten. Met dat korte termijn gebeuren waar mannen zich zo graag aan laven, schieten we helemaal niets mee op. De hoge heren hebben al te lang blijk gegeven van hun aangeboren onvermogen op dit punt.
Waarom gaan vrouwen zich niet bekommeren om wat mannen stelselmatig negeren: de belangen van de kinderen van onze kinderen en daar weer de kinderen van. Kom op vrouwen, jullie focus moet daarop zijn gericht.
Saamhorigheid
Ga zorgdragen voor de change. De grote verandering die voor volgende generaties een leefbare wereld mogelijk maakt. Een goede voorouder willen zijn. Daar zit de ultieme winst.
Programma’s gericht op change hebben een veel verder reikend perspectief. Die kijken drie tot vijf jaar vooruit. Bij echte change gaat het om idealen willen realiseren, en niet zomaar een koud en kil resultaat.
Idealen die voor verbinding gaan zorgen. Die niet op concurrentie maar op saamhorigheid zijn gericht.
Saamhorigheid.
Wat een geluk! Laat dat nu net een typisch vrouwendingetje zijn.
Aan de slag,
Rolf Baarda